Maandag 29 mei vond de algemene ledenvergadering van het VVD Netwerk Brabantse Biesbosch plaats in Hotel en Restaurant de Korenbeurs in Made. Tijdens deze bijeenkomst hebben de leden van VVD Drimmelen unaniem de huidig fractievoorzitter Tim Simons gekozen als lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Hiermee zet VVD Drimmelen een belangrijke stap in de voorbereiding van deze verkiezingen.

Het was de eerste ledenvergadering van het nieuwe netwerk VVD Brabantse Biesbosch dat bestaat uit de voormalige afdelingen van Drimmelen en Geertruidenberg. Naast vele andere onderwerpen stond als agendapunt ook het benoemen van de lijsttrekker op de agenda van de ledenvergadering. Spannend was het tijdens de stemming niet omdat al snel bleek dat alle leden zich konden vinden in de verkiezing van Tim Simons als lijsttrekker. Bestuursvoorzitter Eugene Daniels benadrukt blij te zijn met de deskundige lijsttrekker: “We zijn ervan overtuigd met Tim Simons een duidelijke en zichtbare lijsttrekker te presenteren”.

In een korte toespraak lichtte Tim Simons toe waarom hij graag de rol van lijsttrekker van VVD Drimmelen op zich wil nemen: “We hebben hard gewerkt aan het sociale gezicht van de VVD. De komende vier jaar valt er nog veel te winnen om de gemeente Drimmelen op een liberale manier gezellig, gezond en veilig te houden. Daar wil ik me weer 100% voor inzetten”.

Gemeenteraadsverkiezingen

De verkiezing van Tim Simons komt relatief vroeg in de periode voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018. Tim Simons legt uit waarom er gekozen is om de lijsttrekker nu al te benoemen: “VVD Drimmelen is een stabiele partij, dat betekent ook dat je op tijd vertelt aan de mensen wie ze mogen verwachten. Dat doen we hiermee.”

Momenteel is VVD Drimmelen onderdeel van de coalitie in de gemeenteraad en levert de partij de wethouder voor onder meer economische zaken en recreatie. De speerpunten van VVD Drimmelen blijven ook voor aankomende verkiezingen veiligheid, leefbaarheid in de kernen en het beschikbaar zijn van goede zorg.