VVD-Drimmelen blij met terugdraaien verkeersbesluit.

In het weekend van 20 november kreeg de VVD te horen dat er wegaanpassingen zouden komen op de Dirk de Botsdijk in Lage Zwaluwe. Deze aanpassingen zouden volgens de inwoners echter leiden tot juist onveiligere situaties. Reden voor ons dus om meteen vragen te stellen. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen.

De goede werking van Bewonersplatform Lage Zwaluwe heeft zich daarmee ook bewezen. In no-time werd er, samen met de inwoners, een actie op touw gezet om netjes via de geoorloofde weg bezwaar te maken. Niet zonder resultaat: het verkeersbesluit om de kruisingen op de Dirk de Botsdijk gelijkwaardig te maken is teruggedraaid. Dit omdat dit alleen maar meer gevaar zou opleveren voor mensen die niet op de hoofdweg rijden. Niemand houdt er namelijk rekening mee dat er mensen die van rechts komen, voorrang krijgen. Het is voor beide partijen veiliger als dat niet zo is, vindt nu ook de gemeente.

Is de kous daarmee af? Nee, wat ons betreft niet. De gemeente heeft gelukkig in overleg met het bewonersplatform nog veel kleine verbeteringen kunnen toepassen. De verkeershobbels liggen er echter nog steeds, terwijl ook deze voor gevaarlijkere situaties zorgen. Er is dus nog werk aan de winkel! En oja:

De duurzame verlichting van het fietspad komt in 2017!

1 reactie

Christa · december 4, 2019 op 8:31 pm

Betere verlichting dirk de botsdijk in lage zwaluwe.
Tevens de borden bij de weg versmallingen goed zetten en beter verlichten