VVD neemt initiatief om het aantal regels in de gemeente Drimmelen te verminderen.

BetuttelingIeder jaar wordt er in december de APV van Drimmelen vastgesteld. Hierin staan alle regels waar specifiek Drimmelaren zich aan moeten houden. Denk daarbij aan de openingstijden voor de horeca, waar je je fiets wel of niet mag parkeren en hoeveel seksinrichtingen er mogen zijn in onze gemeente.

Daar staan wat de VVD betreft veel te veel regels tussen waar we best zonder mee kunnen, of waar we soepeler mee om zouden kunnen gaan. Zoals het verbod om je fiets te plaatsen voor iemands deur. Het lijkt de VVD logisch dat je dat niet doet. En dat, mocht het ooit gebeuren, de eigenaar van het huis en de fiets daar heus wel zelf uit komen. Daar heb je geen gemeente voor nodig.

En zo zijn er wel meer regels waarvan de VVD, en gelukkig ook de ruime meerderheid van de andere partijen, vindt dat we zonder kunnen. We zullen daarom een werkgroep op gaan richten waarbij we alle overbodige / te nauwe regelingen aan bod zullen laten komen. Hierin kan ook u bijdragen! Wij zullen u ruim van te voren betrekken bij het aandragen van problematische of onnodige regelgeving, waar we vervolgens naar gaan kijken.

U hoort daar te zijner tijd nog over, maar mocht u nu al regels hebben waar u een mening over heeft, schroom dan niet om te mailen naar fractie@vvd-drimmelen.nl.
Samen voor een minder betuttelend Drimmelen.