Vanwege personeelstekort is Arriva sinds 18 dec. gestopt met de nachtbussen die op zaterdagavond vanuit Breda richting de omliggende Gemeenten rijden.
Ook lijn 852 vanuit Breda richting Made, welke ook door Terheijden en Wagenberg komt, wordt geschrapt.

VVD Drimmelen heeft het initiatief genomen om met de omliggende gemeenten samen te werken om dit te voorkomen. Raadslid Mario Ruis is een petitie gestart. Deze petitie kunnen we bij de Provincie aanbieden om te voorkomen dat deze lijnen geschrapt worden.

Wij willen de college’s opdracht geven om met de Provincie (opdrachtgever) in gesprek te gaan.
De college’s, de provincie en Arriva (uitvoerende partij) zullen alles op alles moeten zetten om deze lijnen te behouden.

Wil jij ook dat de nachtbussen blijven? Teken de petitie mee!

Niet digitaal netwerk
De nachtbussen zorgen voor een veilige verbinding richting huis na een avond stappen of werken in de Horeca. Voor veel jeugd uit de regio een ideale manier om kennis te maken met het uitgaansleven in de stad. Daarnaast is ‘op stap gaan’ voor jong en oud de ideale manier is om een (niet-digitaal) sociaal netwerk op te bouwen of te onderhouden met mensen uit de regio.

Alternatieven
Wil men ‘s nachts terug zonder nachtbus dan is het alternatief en dure taxi rit vanuit de overvolle en vaak onrustige taxistandplaats of thuis blijven. Daarnaast ontstaat het zeer ongewenst risico dat men (beschonken) achter het stuur kruipt.

De nachtbussen behouden betekent ook het behouden van de jongeren in onze dorpen. Ze kunnen snel de dynamiek van de stad opzoeken zonder dat ze daarvoor naar de stad hoeven te verhuizen.