Afgelopen zaterdagmiddag hebben wij huis aan huis aangebeld bij de inwoners van Prinses Margrietstraat, de Korteweg en de ‘Grijze Wijk’ in Hooge Zwaluwe. De VVD doet dit regelmatig op zaterdagmiddag en steeds in andere kernen en straten. Dit leidt tot hele leuke gesprekken en daar krijgen wij niet alleen energie van, maar ook een goed beeld van wat er leeft in de buurt of in de straat. Hierbij de oogst van afgelopen zaterdag.

By G.Lanting - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=12644035

Ook in Hooge Zwaluwe zijn de mensen over het algemeen tevreden over hun buurt, het wonen in Hooge Zwaluwe en in de Gemeente Drimmelen, wat natuurlijk erg fijn is om te horen. Er zijn wel een aantal aandachtspunten die wij kunnen meenemen naar de komende raadsperiode.  Hierbij een opsomming.

• De stoepen en straten in de Prinses Margrietstraat zijn slecht en er is ook een parkeerprobleem. Steeds meer inwoners hebben meerdere auto’s en de straat is hier niet op berekend. Hiermee moeten we zeker rekening houden als er meer woningen in de Prinses Margrietstraat bijkomen. De riolering moet nog vervangen worden en dan zouden de stoepen ook meegenomen kunnen worden.
  • Handhaving in Hooge Zwaluwe (fout parkeren en hondenpoep), zou beter moeten. Dit is echt een aandachtspunt voor onze BOA’s. Het groenonderhoud kan volgens een aantal inwoners ook beter.
  • In de Prinses Margrietstraat staat een huis dat al lange tijd onbewoond is. Bij de laatste storm zijn er dakpannen afgewaaid en er liggen nu nog losse pannen op het dak. De gemeente kan hier echter alleen iets aan doen als er acuut gevaar optreedt.
  • De wandelpaden, bijvoorbeeld rond De Put, worden niet goed onderhouden. Met name in de winter zijn ze slecht toegankelijk. Dit is een aandachtspunt voor ons wanneer er een nieuwe planning wordt gemaakt voor onderhoud van het groen.
  • De huisvesting van de dieren in het Hertenkamp is blijkbaar in slechte staat. De buurt is verantwoordelijk voor het onderhoud en de gemeente is verantwoordelijk voor renovatie en vervanging. De VVD vindt het in stand houden van een hertenkamp in principe geen gemeentelijke taak en wij vinden het dus super dat de inwoners dit zelf aanpakken. Is er ondersteuning mogelijk van dit goede initiatief?!

Mocht u ook ideeën of opmerkingen hebben over uw dorp of over de gemeente, dan kunt u altijd contact opnemen met communicatie@vvd-drimmelen.nl!