Centrumplan made

VVD: Kansen voor Made!

Fouten uit het verleden voorkomen, nu investeren in een bruisend hart.

De VVD is van mening dat Made een bruisend centrum verdient voor jong en oud met de Bernarduskerk als blikvanger. Dit betekent dat het centrum hoe het er nu uit ziet opnieuw zal moeten worden ingericht. De Bernarduskerk zal hierbij ook een andere nieuwe rol krijgen. Hier zal in de toekomst plaats zijn voor een bibliotheek, verschillende theater- en muziekgroepen en gewoon het gezellig samenkomen voor een lekker bakje koffie.

Op deze manier kan de Bernarduskerk dus behouden blijven. De kapel gelegen bij de Mayboom zou dan de nieuwe kerk worden zodat mensen in Made gewoon naar de kerk kunnen blijven gaan. Als je alle mensen uit de Mayboom weghaalt, heb je ook genoeg ruimte om nieuwe dingen in de Mayboom te doen. De VVD denkt daarbij aan woningbouw: Woningbouw gericht op starters en senioren. Zo ontstaat een goede mix van jong en oud wat een extra bruisend centrum op zal leveren. Ook zal het Gaymansplantsoen moeten worden verfraaid zodat het mensen aantrekt in plaats van afstoot. Kortom VVD Drimmelen ziet veel kansen om er iets moois van te maken samen met de betrokken partijen.

Wil je met ons meedenken over de invulling van het nieuwe centrum van Made? Stuur ons dan een mailtje op: fractie@vvd-drimmelen.nl