VVD Drimmelen in actie tegen winkelleegstand

Afgelopen zomer luidde wij de noodklok over de leegstand van winkels die op ons af dreigt te komen. Dat ligt er niet alleen aan dat sommige ondernemers te weinig verdienen, sommigen gaan ook met welverdiend pensioen na een leven lang hard werken. Zij kunnen dan niet altijd een opvolger vinden of koper voor het hele pand. Als we dit allemaal maar laten gebeuren, kunnen onze ondernemers straks geen brood meer verdienen, kunnen wij niet meer lokaal onze boodschappen doen, raken heel veel verenigingen hun sponsoren kwijt en krijgen we spookstraten daar waar eerst bruisende winkelstraten waren. Werk aan de winkel dus!

Bruisend Made

Gelukkig voelde niet alleen de VVD dat er iets moet gebeuren. Bruisend Made sprong ook gelijk in de bres en VVD-wethouder Lieke Schuitmaker heeft meteen de winkeliers in onder andere de Marktstraat bezocht. Willen we er voor zorgen dat Made blijft bruisen, dan zullen we met elkaar acties moeten bedenken die er voor gaan zorgen dat er veel meer beleving komt in Made. Veel ondernemers noemden terecht dat we daarbij ook stevig moeten inzetten op toerisme. Daar zijn we nu hard mee bezig, maar het moet beter. Ondertussen knappen we ook de pleinen op en komen over niet al te lange tijd de plannen voor de Bernarduskerk naar buiten.

Ideeën om Made te laten bruisen?

Toch zullen we samen nog meer moeten doen om Made te laten bruisen. Dat is een taak van de ondernemers en de gemeente samen, maar kan nooit slagen als we niet lokaal onze boodschappen doen. Nu de feestdagen er weer aan komen, lijkt ons dit een mooi moment om ook daar aandacht voor te vragen.

Heeft u ook nog goede ideeën over hoe we onze dorpen bruisend kunnen houden? Deel ze dan met ons via fractie@vvd-drimmelen.nl!

Namens de fractie van VVD-Drimmelen, Tim Simons

Help ons Made bruisend te houden!