VVD speelt 4.200 euro vrij voor maatregelen in de straat

In veel straten in onze gemeente wordt te hard gereden. Zo ook in de Kloosterstraat in Made. Daar rijdt volgens een verkeerstelling van de gemeente zelfs 38% van de auto’s te hard. Met alle trillende kopjes koffie op tafel tot gevolg. Na een breed gesteund voorstel in de gemeenteraad, moet het college nu maatregelen nemen in de Kloosterstraat in overleg met de bewoners. Op deze manier moet de overlast door hardrijdend verkeerd worden teruggedrongen!

De Kloosterstraat in Made waar te hard gereden wordt

Lijstje met straten waar te hard wordt gereden

Maar zoals gezegd, zijn er natuurlijk veel meer straten in onze gemeente waar auto’s (veel) te hard doorheen rijden. Het college heeft afgesproken met de gemeenteraad om het lijstje van straten waar ze ook maatregelen willen gaan nemen, gaat maken. De VVD is erg benieuwd naar dat lijstje, zeker omdat we van veel inwoners horen dat zij overlast ervaren in hun straat.

Soms is het moeilijk om maatregelen te nemen omdat de straat een hoofdweg is voor autoverkeer. Je kan dan niet zomaar bloembakken of verkeersdrempels wegleggen. Maar we horen ook vaak dat er juist ín de wijken te hard gereden wordt.

Andere straten waar te hard wordt gereden

Heeft u ook last van te hard rijdend autoverkeer? Laat het ons dan weten! Dit kunnen wij vervolgens gebruiken om de lijst met straten waar te hard wordt gereden te controleren en verder aan te vullen. Stuur hiervoor een mail naar fractie@vvd-drimmelen.nl of laat het hieronder weten in de reacties.

Mevr. I. van Geel · oktober 21, 2020 op 5:30 pm

Verkeer vanaf den Deel vliegt de binnenbocht
door de Nieuwelaan in terwijl er ook nog een zebrapad ligt en rijdt dan met gemiddeld 50-60 km verder, niet normaal. Er hangt een snelheidsmeter voor 30 die door alle auto’s met 20-30 km. wordt overschreden.
Waarom worden hier geen flinke drempels geplaatst?

Tim Simons · oktober 22, 2020 op 3:23 pm

Beste mevrouw Van Geel,

Bedankt voor uw bericht! We schrijven de straat op ons lijstje die we gaan voorleggen aan het gemeentebestuur. We kunnen niet beloven dat er dan (meteen) wat aan gedaan wordt, want de gemeente wil de straten die er het ergst aan toe zijn als eerst aanpakken. We houden u op de hoogte als er nieuws is over de Nieuwelaan!

Corry van Gils · oktober 21, 2020 op 6:48 pm

In de Lucia Eijckenstraat wordt ook absurd hard gereden en ook overlast van vrachtwagens die hard door dec straat denderen.

Tim Simons · oktober 22, 2020 op 3:24 pm

Beste Corry,

Ik had je bericht op Facebook inderdaad gezien. Goed dat je het ook via deze weg laat weten! Als je ons een mailtje hebt gestuurd op fractie@vvd-drimmelen.nl dan kunnen we je op de hoogte houden of de gemeente wel of niet de Lucia Eijckenstraat wil aanpakken.

Janne de Wit · oktober 21, 2020 op 8:01 pm

In de haasdijk rijden ze ook veel te hard, vooral het tweede deel na de kruising met de meidoornlaan.

Tim Simons · oktober 22, 2020 op 3:24 pm

Goedemiddag Janne,

De Haasdijk hebben we al veel voorbij horen komen. Zeker in combinatie met het vrachtverkeer dat via Haasdijk naar de Brieltjenspolder wil. Hij staat op onze lijst! Als je ons ook een mailtje hebt gestuurd op fractie@vvd-drimmelen.nl dan kunnen we je op de hoogte houden.

Erik Rozendom · oktober 21, 2020 op 8:20 pm

Raadhuisstraat in Hooge Zwaluwe!
Regelmatig een racebaan (80+km/u, terwijl de limiet 30 is)

Tim Simons · oktober 22, 2020 op 3:26 pm

Goedemiddag Erik,

We kregen al best wat signalen uit Hooge Zwaluwe inderdaad! Het moeilijke aan Hooge Zwaluwe is dat als je verkeersdrempels weg gaat leggen, de trillingen in huis sterk toenemen. Dat ervaren veel bewoners dan ook weer als overlast. Denk je dat de rondweg een oplossing zou zijn?

Camiel Wieme · oktober 29, 2020 op 1:12 pm

Drempels zijn niet altijd de oplossing inderdaad, maar zonder liggen we hier ook al te trillen in bed. Dit is al diverse keren bij de gemeente aangekaart, maar nog zonder resultaat.
      Ik benader ook regelmatig vervoersbedrijven met de vraag of ze de route Hamseweg/Zanddkijk willen nemen. Maar de bebording hieromtrent is ook niet duidelijk. Op de hoek Horenhilsedijk/Ruilverkavelingsweg bijvoorbeeld staat zowel een bord linksaf verboden voor vrachtwagens als rechtdoor door de kern HZ. Ook hier melding van gemaakt, maar de gemeente doet er niks mee.
      Een rondweg is zeker een oplossing, zolang deze goed aangegeven wordt.

Anita Musterd · oktober 22, 2020 op 10:48 am

Bij ons in de Sluizeweg wordt ook véél te hard gereden. Over trillende kopjes gesproken; bij ons trilt écht heel ‘t huis; terwijl we toch ver genoeg van de weg af wonen en ons huis niet bepaald oud is. Het komt voornamelijk door het landbouw- en vrachtverkeer wat steeds maar zwaarder en groter wordt. Ik weet dat dit een doorgaande weg betreft en dat er in de nabije toekomst maatregelen komen. Ik ben alleen bang dat dat het probleem niet gaat oplossen; graag ook jullie aandacht hiervoor.

Tim Simons · oktober 22, 2020 op 3:27 pm

Dag Anita,

We hebben inderdaad vorig jaar heel veel geld beschikbaar gesteld om de Sluizeweg helemaal te vernieuwen. We gaan in de gaten houden of ze weg ook zo ingericht wordt dat het geen Mays Zandvoort wordt. Als jij signalen krijgt dat het niet goed gaat, zou je ons dan willen mailen op fractie@vvd-drimmelen.nl?