Met een bustour op 13 oktober gaat VVD-raadslid Petra Kimmel met 17 deelnemers bij elkaar op bezoek om het toerisme in Terheijden te versterken.

Op zaterdagochtend 13 oktober vertrekt in Terheijden een speciale ‘Traaie on Tour bus’ onder leiding van VVD-raadslid Petra Kimmel en horecaonderneemster Kathleen van Gorp van Café Ons Thuis. Op deze tour komen lokale ondernemers, stichtingen, vrijwilligers en bedrijven samen die te maken hebben met toerisme in Terheijden. Het idee hierachter is om deze mensen te verbinden in één sterk merk: ‘Toeristisch Traaie’.

De ‘Traaie on Tour bus’ waarmee zaterdag 13 oktober meer dan 17 locaties worden aangedaan in Terheijden

Tijdens de tour worden de locaties van alle deelnemers aangedaan. Op hun eigen locatie presenteren de deelnemers aan elkaar hun producten, diensten of initiatieven. Het idee hierachter is dat de deelnemers erachter komen waar verbinding gezocht kan worden in de toeristische sector, waar men elkaar kan helpen en waar er kansen liggen. Zo krijgt het toerisme in Terheijden een krachtige impuls.

Samenwerken en van elkaar leren staat dan ook centraal tijdens de tour. Initiatiefnemers Kathleen van Gorp van Café Ons Thuis en VVD-raadslid Petra Kimmel speelden al langer met het idee om werk te maken van het toeristisch promoten van het dorp waarin ze wonen.

Petra Kimmel: “Terheijden heeft ontzettend veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie. Helaas is niet alles hiervan even bekend. Daarom hebben we deze bustour georganiseerd. Zodat mensen bij elkaar op bezoek kunnen om te horen en te zien wat er allemaal in Terheijden gebeurt en van elkaar te leren hoe we elkaar kunnen versterken. Het is de bedoeling dat iedereen er uiteindelijk beter van wordt!”

De tour zal zaterdagmiddag eindigen bij Café Ons Thuis. Hier ontvangen alle deelnemers een boekje met een samenvatting van alle presentaties. Zo kan er nog eens rustig nagelezen worden waar contact kan worden gezocht. De organisatie hoopt dat Toeristisch Traaie een begrip zal worden in het dorp en het netwerk steun gaat bieden aan iedereen die toerisme in Terheijden een warm hart toedraagt.