Veilige en goed begaanbare stoepen speerpunt voor VVD Drimmelen

In 2018 vroegen we met 1 kilometer aan rode loper in Made aandacht voor veilige wandelroutes in onze dorpen. Te vaak zijn stoepen in slechte staat en kunnen onze ouderen er nauwelijks overheen met een rollator of rolstoel. Wat ons, kwam er geld voor het aanpakken van deze gevaarlijke wandelroutes. En met succes! De gemeente Drimmelen trekt een half miljoen uit voor dit plan. Hiermee lossen we een belangrijke belofte in: ieder dorp krijgt een eigen Rode Loper Route langs de belangrijkste plekken in het dorp. De routes lopen dan ook langs dorpshuizen, winkelstraten en sportvelden om te zorgen dat iedereen, of je nu goed of slecht ter been bent, mee kan doen!

Met onze kilometerlange rode loper vroegen we aandacht voor de slechte stoepen in de gemeente

1 km aan rode loper

Onze actie in 2018 was natuurlijk ludiek, met de kilometerlange rode loper die we uitrolden door het centrum van Made. Maar het probleem waar we aandacht voor vroegen is serieus: te veel wandelpaden in onze gemeente zijn gevaarlijk, met name voor onze ouderen. Onze fractievoorzitter Tim Simons:

“Als we willen dat iedereen in onze gemeente hier fijn en liefdevol oud kan worden, dan moeten routes van plekken waar veel ouderen wonen naar de winkels en buurthuizen 100% in orde zijn. Ouderen moeten deze route als het ware als over een rode loper en zonder angst kunnen afleggen.”

Ons plan wordt nu werkelijkheid! Het college van de gemeente Drimmelen trekt €500,000 uit voor het verbeteren van voetpaden, het verwijderen van obstakels en het wegnemen van onveilige stukken.

Til het plan naar een hoger niveau

Wat VVD Drimmelen betreft pakken we nu door. We willen kijken of met een aanvullende €250,000 de stoepen naar een nog hoger niveau getild worden. Op deze manier kunnen ook meer stoepen aangepakt worden. Daarnaast vinden we dat er nog ruimte moet zijn voor inwoners om nog plekken door te geven voor de Rode Loper Routes die nu over het hoofd zijn gezien. Hieronder zijn per dorp te zien welke routes er nu liggen. Geef suggesties door in de reacties hieronder of via fractie@vvd-drimmelen.nl.

De huidige toekomstige rode loper route door Drimmelen

De huidige toekomstige rode loper route door Hooge Zwaluwe

De huidige toekomstige rode loper route door Lage Zwaluwe

De huidige toekomstige rode loper route door Made

De huidige toekomstige rode loper route door Terheijden

De huidige toekomstige rode loper route door Wagenberg

1 reactie

Lilian van der Steenhoven · oktober 8, 2020 op 2:26 pm

De Zeggelaan in Terheijden is een doorgaande weg. Deze straat is de drukste weg in het dorp. Aan deze weg liggen verschillende bushaltes waar ook veel ouderen gebruik van maken. En er is een supermarkt. De voetpaden die daar naar leiden zijn niet veilig. Ze zijn smal, ongelijk en zijn slecht onderhouden. Het aanpakken van de Zeggelaan zou in zijn geheel 100% moeten en niet een klein stukje van deze weg.