Update 7/11/19: vanavond is de motie van VVD Drimmelen aangenomen waarin staat dat héél de Parallelweg opgeknapt moet worden: van de Kerkstraat tot de Brouwerijstraat.

Zo wordt Wagenberg weer een stukje veiliger en toegankelijker!

VVD blijft zich hard maken voor een geheel vernieuwde en veilige Parallelweg in Wagenberg

Op 28 augustus organiseerde de gemeente een bewonersavond over de reconstructie van de Parallelweg in Wagenberg. De verbazing bij de aanwezigen was groot, toen bleek dat niet de gehele straat aangepakt gaat worden, maar alleen het gedeelte vanaf de Brouwerijstraat tot aan de Wagenstraat. Die verbazing is ook bij ons van VVD Drimmelen groot. Nergens is namelijk eerder vermeld dat slechts een gedeelte van de straat opgeknapt ging worden. Wat ons betreft moet de hele Parallelweg en de hele straat verbeterd en opgeknapt worden tijdens de werkzaamheden. We blijven ons hier de komende tijd voor inzetten!

VVD-raadslid Jack Rasenberg uit Wagenberg

Neem heel de straat mee in de opknapwerkzaamheden

In de begroting van 2018 en 2019 van de gemeente Drimmelen wordt de Parallelweg al als project genoemd, waarbij riolering en wegdek worden aangepakt. Nergens wordt in deze begroting benoemd dat maar een deel van deze straat opgeknapt gaat worden.

Bij geen van de aanwezigen bij de inwonersavond was er dan ook begrip dat maar een deel van de straat nu eindelijk op de schop gaat. Ook na deze avond hebben we vele inwoners van Wagenberg gesproken en niemand begrijp dit halve werk: gaan we dan een fietsstraat aanleggen voor de helft van de straat? Onbegrijpelijk en niet uit te leggen vindt ook de VVD.

Als VVD hebben we het college dan ook om opheldering gevraagd. Wij kregen het antwoord dat op het gedeelte van de Wagenstraat tot de Kerkstraat de kwaliteit van de weg ruim voldoende is. Terwijl zij wel inzien dat het trottoir aangepakt moet worden. Inderdaad, dat is al jaren een doorn in het oog van velen!

Alleen het trottoir aanpakken op dit deel van de straat vinden wij niet voldoende en onlogisch. Misschien zelfs technisch onmogelijk, zonder de gehele breedte van de weg aan te pakken. VVD Drimmelen zal zich dus hard maken voor een geheel vernieuwde en veilige Parallelweg in 2020. Wij houden u op de hoogte!

Namens de fractie van VVD Drimmelen, raadslid Jack Rasenberg.