Het kan u niet ontgaan zijn. De Biesbosch is verkozen tot één van de 4 mooiste natuurgebieden van Nederland. Wij als Drimmelaren wisten dat natuurlijk allang. Maar dragen we het ook genoeg uit?

De Biesbosch wordt een steeds belangrijker gebied voor ons, zowel op biologisch als toeristisch gebied. Drimmelen is voor een groot deel eigenaar van de Biesbosch en wij profileren ons als zijnde de ‘Blauw Groene Gemeente’. Toch gebeurt er nog te weinig met de Biesbosch. Dat nemen wij u niet kwalijk, want tot de raadsvergadering van 3 november j.l. kón u niet eens de Biesbosch in zonder een boot te huren of kilometers om te rijden. Hoe kun je van iets houden als je het niet kent?

Die drempel moest dus omlaag. De VVD vond een pontje vanuit de haven van Lage Zwaluwe naar de Biesbosch toe daarvoor een prachtige kans. Het verbindt Drimmelen weer met ons, zodat je ook in de lente en zomer eens lekker de fiets kunt pakken om een mooi stukje te rijden of samen de picknickmand vult om er een uitstapje van te maken.

Naast dat dat fijn voor u is, is het pontje ook heel goed voor onze economie en ons toerisme. Hotels die steevast ‘nee’ moesten verkopen op de vraag of ze vanuit Drimmelen ook de Biesbosch in konden, kunnen nu enthousiast een slaapkamer mét fietsroute aanbieden. Ook de restaurants en cafées kunnen op een slimme manier een graantje meepikken. Wellicht dat er zelfsop den duur meer mensen aangenomen kunnen worden, maar dat is nog toekomst muziek.

U leest het al, een prachtige kans voor u als inwoner om weer op een toegankelijke manier te genieten van het mooiste gebied van Nederland en voor ons als politiek om dat mogelijk te maken.
Vergeet u dan niet op verjaardagen en op het voetbalveld te vertellen over hoe mooi het gebied is? Dan houden we samen Drimmelen draaiende. Fijne fietstochten en vele hotelovernachtingen toegewenst!