VVD Drimmelen neemt u mee in het rondje centrum van de toekomst.

De visie van de VVD Drimmelen op het centrumplan van Made.

Op donderdag 10 februari werden de uitgangspunten voor het centrumplan van Made in de opinievergadering behandeld. Onze doelstelling van dat stuk is: een visie op het centrum van Made om de leefbaarheid en de plaatselijke economie een impuls te geven met een goed ondernemersklimaat en een aantrekkelijk gebied voor iedereen om te verblijven. Tijdens deze vergadering heeft de VVD Drimmelen haar verhaal gedaan in de vorm van een toekomstige tour door het hart van Made, zoals de VVD Drimmelen dat voor ogen heeft:

Het beginpunt:

De toegang van de hoofdwinkelstraat: de Marktstraat, moet overzichtelijk, veilig en aantrekkelijk zijn. De VVD Drimmelen heeft er mede voor gezorgd dat de wethouder voor het kruispunt bij de verkeerslichten met een veiligheidsvergelijking komt tussen onze eerste voorkeur voor een nieuwe verkeerslichteninstallatie en de toegevoegde optie voor een rotonde op het kruispunt. Want de VVD kiest voor de veiligste optie en wil daar graag bewijsvoering voor terugzien in het stuk, zodat we deze afweging goed kunnen maken.

Vanaf het kruispunt kijk je dan rechtdoor de winkelstraat met prachtige bomenrij in en links zien we het liefst op korte termijn al een mooi nieuw ingericht Raadhuisplein met gezellig terras en mogelijkheden voor activiteiten.

Verder de Marktstraat in zien we graag goede parkeergelegenheden, een mooi divers winkelaanbod en gezellig winkelend publiek. Het is van belang om een goed ondernemersklimaat in het centrum te creëren: ondernemers moeten hier kansen zien en zich hier kunnen ontwikkelen.

Ook fietsers en mensen die minder makkelijk te been zijn moeten zich goed en veilig in dit centrumgebied kunnen verplaatsen. Daar moet ruimte en aandacht voor zijn en we zien dit graag in de verdere uitwerking terug.

Het vernieuwde Molenplein is dan aan het eind van de straat al zichtbaar en vormt in de nieuwe indeling een gezellig, levendig en bruikbaar plein waar het verkeer links omheen rijd.

Daar voorbij komen we dan in het sociaal-cultureel hart van Made. Diverse gezellige horecagelegenheden en de kerk maken dit tot een kansrijke plek voor een echt bruisend hart. We hopen natuurlijk op een mooie invulling van het kerkgebouw, maar het totale gebied daaromheen kan ook een opfrisbeurt gebruiken. De VVD Drimmelen ziet graag dat er ook voor het gebied rond het Gaymansplantsoen een mooi voorstel komt, zodat dit een fijne verblijfsplaats voor jong en oud wordt.

Hiermee zijn we rond in het hoofd-centrumgebied. Maar voor de andere straten in het centrum zoals bijvoorbeeld de Nieuwstraat wil dat wat de VVD Drimmelen betreft niet zeggen dat we daar niets gaan doen. We hebben de wethouder meegegeven ook daar met de mensen om de tafel te gaan en een actieplan op te stellen. Zeker wat betreft aankleding, bestrating en totale uitstraling is daar winst te behalen.

De VVD Drimmelen kijkt uit naar de verdere uitwerking.