Als lokale VVD maken we ons hard voor verenigingen en accommodaties die de rekening niet meer kunnen betalen. Want alle kinderen in onze gemeente moeten hun hobby kunnen blijven doen ondanks de energiecrisis.

Oplopende energieprijzen
In deze tijd van grote onzekerheden en fors oplopende energieprijzen komen steeds meer huishoudens in de financiële problemen. Daardoor kunnen kinderen straks misschien niet meer naar hun vereniging toe, ondernemers kunnen hun gasrekening niet meer betalen en ook thuis is er minder ruimte om kinderen te helpen.

Ook voor verenigingen en eigenaren van ruimtes waar clubs of bijvoorbeeld muziekgroepen wekelijks repeteren, wordt de situatie steeds lastiger. Voor sommige verenigingen zijn de energiekosten nu al verviervoudigd, waardoor ze met de handen in het haar zitten. Dit moet niet kunnen vinden wij als lokale VVD en daarom hebben wij al voor de zomer het college opgeroepen om met verenigingen en accommodaties in gesprek te gaan. Zodat de situaties die nu ontstaan voor een deel voorkomen hadden kunnen worden. Het college beloofde dit te gaan doen.

Brandbrief van voetbalverenigingen
We waren dan ook erg verbaasd dat we deze week een brandbrief van alle voetbalverenigingen kregen waarin ze de noodklok luidden over de hoge energierekening. Er was blijkbaar nog geen een keer contact met ze opgenomen vanuit de gemeente. Dat vinden we echt niet kunnen, we eisen van het college dat ze nu écht om de tafel gaan met verenigingen en de eigenaren van hun repetitie- en/of oefenplek. De lokale VVD wil deze verenigingen en locaties namelijk koste wat kost openhouden. Juist in deze moeilijk tijd moeten we kunnen blijven sporten, muziek spelen en elkaar ontmoeten op de club. We moeten dit behouden en onze verenigingen en eigenaren van repetitieplekken dus niet laten verdrinken in torenhoge kosten.

Dus daarom roepen we nogmaals op:
gemeente kom in actie, ga om de tafel met verenigingen en accommodaties en pak nu door!
Mocht dit de komende maand niet gebeuren, dan komen wij zelf met een voorstel.

Wilt u hierover meedenken?
Stuur dan een mailtje naar fractie@vvd-drimmelen.nl.