VVD Drimmelen zet lokale ondernemers in het zonnetje tijdens de Dag van de Ondernemer

Afgelopen vrijdag 20 november was het in heel Nederland de Dag van de Ondernemer. Een mooi moment voor ons om onze lokale ondernemers eens in het zonnetje te zetten. Want dat verdienen ze! Lokale ondernemers zijn namelijk ontzettend belangrijk voor onze dorpen. Ze zorgen voor banen in de buurt, steunen sportclubs en het verenigingsleven en houden onze dorpen levendig. Het afgelopen jaar is vanwege de corona-uitbraak niet makkelijk geweest. Reden genoeg dus om langs te gaan, te luisteren en een bloemetje aan te bieden. Oh en natuurlijk belangrijk de komende maand: koop lokaal deze feestdagen!

Op bezoek voor de Dag van de Ondernemer

Met heel de fractie zijn we afgelopen vrijdag op pad geweest naar de verschillende dorpen. Zo bezochten we CrossFit MCA in Made, Dutax Reizen in Hooge Zwaluwe, dorpscafé Bij Bas in Wagenberg, Geitenboerderij Polak in Lage Zwaluwe en Botenverhuur van den Diepstraten in Drimmelen. Het was erg gaaf om al deze bedrijven te zien en de verschillende ondernemers te spreken. Want wat hebben we veel positief ingestelde ondernemers in de gemeente Drimmelen!

Ik ben zelf langs geweest bij Chelly’s Sandwich delivery service uit Terheijden. Rachelle van Beek is in september 2020 begonnen met dit afhaal- en bezorgpunt voor verse broodjes. Ontzettend leuk om te zien dat zo’n jonge vrouw uit Terheijden de stap waagt en een bedrijf begint. Ook in deze coronatijd blijven ondernemers zoals Rachelle doorzetten en creatieve manieren bedenken om hun producten en diensten aan de man te brengen.

Koop en bestel lokaal deze feestdagen

En dat is zeker niet altijd makkelijk. Niet alleen hebben veel ondernemers het zwaar vanwege de corona-uitbraak, ook hebben ze vaak concurrentie van grotere (web)shops. Maar die sponsoren de lokale voetbalclub niet, en zorgen niet voor feestverlichting in de dorpsstraten. Hierbij dan ook een oproep om de inkopen voor de feestdagen zoveel mogelijk lokaal te doen de komende wekend. Koop Kerst- en Sinterklaascadeaus in de winkels in onze gemeente of bestel eens een maaltijd bij onze horecaondernemers. Zo steunen we elkaar in deze tijd.

Namens VVD Drimmelen, Petra Kimmel. Raadslid uit Terheijden