Na maandenlang op pad geweest te zijn met onze lasergun, naar de straten die jullie bij ons aan hadden gemeld, is het tijd om de balans op te maken. De conclusies: een top 7, én de overtuiging dat verkeer veiliger moet.

Gedeelde eerste plaats voor:
1: de ADELSTRAAT in Made, en de KERKDIJK in Helkant

3: de BREDASEWEG won in Terheijden,

4 en in Hooge Zwaluwe opnieuw die KERKDIJK.

5 Tenslotte spande de BROUWERIJSTRAAT in Wagenberg de kroon, en

6 de DIRK DE BOTSDIJK in Lage Zwaluwe

7 de DORPSSTRAAT brengt Drimmelen dorp in beroering.

Maar eervolle vermelding voor de BATTERIJ want als je daar je auto met 48km per uur doorgeen weet te persen kun je je afvragen waar je mee bezig bent.

We weten het nu zeker. Het verkeer moet veiliger. Geen racebanen in onze dorpen, en hardrijders aanpakken. Maar ook: de stoepen recht leggen zodat ook rollators en kinderwagens normaal door het dorp kunnen komen, en dus niet op straat moeten lopen waar ook die auto’s rijden. Oversteken veiliger maken bijvoorbeeld met goede verlichting zodat je ook s ‘avonds gewoon veilig naar de sportvelden kunt komen.

En vooral: rustig aan! Veilig over straat is belangrijk, dus houd óók een beetje rekening met elkaar alsjeblieft. vvd-drimmelen.nl/geen-racebanen-in-onze-dorpen