Door motie VVD Drimmelen is de gehele Parallelweg nu veiliger en toegankelijker

Dit is niet de eerste keer dat we berichtten over de Parallelweg in Wagenberg. Eerder beloofden we al in een ander artikel ons hard te maken voor een geheel vernieuwde en veilige Parallelweg. Dat hebben we ook gedaan. We dienden een motie in om het college opdracht te geven héél de straat aan te pakken. Nu in 2020 is het zo ver: inwoners van Wagenberg kunnen weer veilig over de Parallelweg in Wagenberg!

Fietsstraat

Eind 2019 was er een motie van ons voor nodig om het college opdracht te geven héél de Parallelweg in Wagenberg op te knappen. Er lagen eerst plannen om slechts een gedeelte van de weg aan te pakken en te veranderen in een fietsstraat. Hartstikke onlogisch. Als je toch een straat aan het openbreken en aan het herinrichten bent, kan je beter alles in één keer goed aanpakken zodat iedereen veilig over de straat kan. Daarom riepen wij het college op om heel de Parallelweg in Wagenberg te veranderen in een fietsstraat en alle stoepen te verbeteren, van de Kerkstraat tot de Brouwerijstraat. Zo kunnen fietsers en inwoners te voet in dit stukje Wagenberg met een gerust hart op weg.

Raadslid Jack Rasenberg fietsend over de vernieuwde Parallelweg in Wagenberg

Puntjes op de i

Er moeten nog een paar zaken afgewerkt worden, zoals het planten van het groen. Maar het resultaat mag er zeker al zijn. Met deze fietsstraat is de fietser extra beschermd. De stoep van de Kerkstraat naar de Wagenstraat is ook echt een verbetering. Bewoners, in het bijzonder ouderen, kunnen eindelijk over een vlakke en voldoende brede stoep hun boodschappen doen of een wandeling maken. Zo is er een mooi stuk ‘Rode Loperroute’ bij gekomen.

We zijn blij dat we dit resultaat konden neerzetten. We zijn dan ook bijzonder trotst op de vernieuwde Parallelweg!

Jack Rasenberg uit Wagenberg, raadslid VVD Drimmelen