Het huizentekort in onze dorpen is een levensgroot probleem. Er is gewoon écht veel minder gebouwd dan beloofd de afgelopen jaren en de huizenmarkt is ontploft.

Wij snappen dat jij, je kinderen, je ouders en je vrienden een goed huis nodig hebben. Huizen die passen bij Drimmelen, met al zijn rust en ruimte, en waarin we een fijne plek hebben om te starten, een gezin te krijgen of veilig oud te worden.

Afgelopen zaterdag 9 oktober presenteerden we een noodplan, dat bestaat uit drie belangrijke punten en op woensdag 13 oktober spraken we met bewoners in ’t Hart over hun ideeën en plannen.

En weet je wat, ons noodplan kreeg afgelopen donderdag 14 oktober veel wind in de rug van de gemeenteraad! We kregen meteen al steun voor:

Tijdelijke woningen
We gaan nu kijken waar goede en betaalbare tijdelijke woningen gebouwd zouden kunnen worden, zodat onze jongeren onze dorpen niet hoeven te verlaten.

Meer geld voor woningbouw
De raad en de wethouder stonden positief tegenover de plannen om meer geld uit te trekken om snel huizen te gaan bouwen. De VVD heeft aangegeven snel meer mensen aan te willen nemen om te zorgen dat alle bouwplannen snel behandeld kunnen worden op het gemeentehuis. Ook spoorden we de wethouder aan om snel grond aan te gaan kopen waar woningbouw mogelijk is.

Starters & senioren
We gaan regels en afspraken maken om te zorgen voor voorrang voor huizen voor starters en senioren. En voor onze eigen inwoners bij het toewijzen van (huur)woningen.

Maar we zijn er nog lang niet dus we blijven er bovenop zitten. Het college mag nu grond tot 1 miljoen euro aankopen, alleen dit is waarschijnlijk niet genoeg om de boel snel vlot te trekken. Daarom blijven wij vasthouden aan 10 miljoen euro. En die tijdelijke huizen komen er niet vanzelf dus daar gaan we zelf ook hard voor aan de slag. Dus… je hoort van ons!

Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte gehouden worden van waar de lokale VVD mee bezig is? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief door te mailen naar fractie@VVD-drimmelen.nl of maak gebruik van ons contactformulier